Vsv naar achtergrondkenmerken; jongeren tot 23 jaar
Dataset
Description
Deze tabel geeft informatie over het aantal voortijdig schoolverlaters (jaarlijkse aanwas) tot 23 jaar vanuit het voortgezet onderwijs (vo), het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) en voortgezet algemeen volwassenenonderwijs (vavo) naar geslacht, migratieachtergrond en regio.
Om weer te geven hoe het met de jongeren in Nederland gaat, worden in de Landelijke Jeugdmonitor naast dit onderwerp nog ruim 70 onderwerpen beschreven. De onderwerpen worden indicatoren genoemd.
Gegevens beschikbaar vanaf het schooljaar 2004/'05.
Status van de cijfers De cijfers voor meest recente verslagjaar zijn voorlopig, de overige cijfers zijn definitief.
Wijzigingen per 18 augustus 2023: Er zijn definitieve cijfers voor het schooljaar 2020/'21 en voorlopige cijfers voor het schooljaar 2021/'22 toegevoegd.
Wanneer komen er nieuwe cijfers? In het derde kwartaal van 2024 verschijnen de definitieve cijfers over 2021/'22 en de voorlopige cijfers over 2022/'23.
Status
- Disclosure level
- Public
- Available since
- Updated
Features
- Change frequency
- Annual
- High value
- Basic register
Ownership
- Source catalog
- Dexes marktplaats https://open.dexspace.nl
Contact
- Name
- Centraal Bureau voor de Statistiek
- infoservice@cbs.nl
Metadata
- Identifier
- https://dataderden.cbs.nl/ODataApi/OData/71736ned
- Metadata language
- Dutch
Distributions (2)
Api
VSV naar achtergrondkenmerken: jongeren tot 23 jaar Naar geslacht, herkomst en regio
- License
- CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl
- Format
- JSON
- No policies are applicable for this dataset Ask for more information or send an access request
Policy
Feed
VSV naar achtergrondkenmerken: jongeren tot 23 jaar Naar geslacht, herkomst en regio
- License
- CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl
- Format
- ATOM
- No policies are applicable for this dataset Ask for more information or send an access request