Communicatie met inwoners via social media
Dataset
Description
De gemeente Groningen communiceert veelvuldig via social media. Veel vragen van inwoners van de stad die gesteld worden via WhatsApp, Facebook of Twitter worden afgehandeld via webcare. We hebben het Stadspanel gevraagd wat ze vinden van de communicatie van de gemeente Groningen via sociale media. Ongeveer 80 procent geeft aan tevreden of zeer tevreden te zijn over de reactie die ze kregen op hun vraag of op hun melding op social media. Over de vriendelijkheid van de reactie is zelfs 90 procent tevreden of zeer tevreden. Respondenten benaderen de gemeente via social media omdat ze het een gemakkelijke manier vinden om met de gemeente in contact te komen.
Status
- Disclosure level
- Public
- Available since
- Updated
Features
- Change frequency
- Unknown
- Tags
- Communicatie, inwoners, social media, stadspanel
Ownership
- Source catalog
- Groningen.DexCat.nl https://open.dexspace.nl
Contact
- Name
- Team Opendata
- opendata@groningen.nl
Metadata
- Identifier
- https://data.groningen.nl/dataset/communicatie-met-inwoners-via-social-media
- Metadata language
- Dutch
Distributions (1)
Communicatie met inwoners via social media, 2017
Auteur: OIS, Marjolein Kolstein e.a.
Opdrachtgever: Gemeente Groningen
- License
- CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl
- Format
- No policies are applicable for this dataset Ask for more information or send an access request