Skip to main content
Dexes.eu
  • Home
  • About this dataspace
  • Log in
  • EN
    ENNL
  • Search

    Search through a plethora of datasets and services
  • Data

    • Search in dataspace
    • Add something else?

    Dataspaces

    • Search in dataspace

    My Dexes

    • My profile
    • My dataspaces
    • My agreements
    • My requests
    • Incoming requests

    Dexes

    • Become a member
    • Share your data
    • Start een dataspace

    Support

    • About Dexes
    • Support
    • FAQ
  • Anonymous

    Log in
  • Homepage

    Data

    Dataspaces

    My Dexes

    Dexes

    Support

    Data

    • Search in dataspace
    • Add something else?

    Dataspaces

    • Search in dataspace

    My Dexes

    • My profile
    • My dataspaces
    • My agreements
    • My requests
    • Incoming requests

    Dexes

    • Become a member
    • Share your data
    • Start een dataspace

    Support

    • About Dexes
    • Support
    • FAQ

Met recht bediend, klanttevredenheid dienst sozawe

Dataset

Description

De kwaliteit van de dienstverlening is een belangrijk thema bij de uitvoering van de sociale zekerheid. Klantgerichtheid is een wezenlijk onderdeel van de kwaliteit van die dienstverlening. Ook de waardering door klanten is een belangrijk aspect van de beoordeling van de eigen organisatie, zo stelt bijvoorbeeld het INK-managementmodel. Het team Juridische Zaken van de dienst Sociale Zaken en Werk (Sozawe) van de gemeente Groningen heeft in de afgelopen anderhalf jaar intern een andere vorm gekregen. Nu die veranderingen achter de rug zijn, wil het team de kwaliteit van de dienstverlening nader onderzoeken en vastleggen in criteria. De kwaliteitscriteria die de afdeling zelf stelt wil zij vergelijken met de ideeën van haar klanten. Tot haar klantengroep rekent het team Juridische Zaken de indieners van bezwaarschriften, de dienst Sozawe, de bezwaarschriftencommissie en de rechtbank. Via de ideeën van de klanten wil het team klantwaarden vaststellen, om zo tot een kwaliteitsstandaard te komen. Het team Juridische Zaken heeft aan Bureau Onderzoek van de gemeente Groningen gevraagd een onderzoek te verrichten naar de ideeën van de indieners van bezwaarschriften.

Status

Disclosure level
Public
Available since
17/09/2024
Updated
17/09/2024

Features

Theme
social security
Change frequency
Never
Tags
SOZAWE, Sociale zaken, bezwaar, juridische zaken

Ownership

Creator
Groningen http://standaarden.overheid.nl/owms/terms/Groningen_(gemeente)
Publisher
Groningen http://standaarden.overheid.nl/owms/terms/Groningen_(gemeente)
Source catalog
Groningen.DexCat.nl https://open.dexspace.nl

Contact

Name
Team OpenData Groningen
Email
opendata@groningen.nl

Metadata

Identifier
https://data.groningen.nl/dataset/met-recht-bediend-klanttevredenheid-dienst-sozawe
Metadata language
Dutch

Distributions (1)

Met recht bediend, 2004

Een onderzoek naar de tevredenheid over de dienstverlening van het team Juridische Zaken van de dienst SOZAWE van de gemeente Groningen.

Auteur: Bureau Onderzoek, W. Hartholt; M. van Teerns

Opdrachtgever: gem. Groningen, Sociale Zaken en Werk

License
CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl
Format
PDF

Policy

No policies are applicable for this dataset
Ask for more information or send an access request
Access data
dexes logo

Navigation

  • Passport
  • Dexes catalogus
  • Clearing
  • AR
  • DMI PDC

General

  • Become a member
  • FAQ
  • Support

Dexes

  • Kantoor Utrecht Vleutensevaart 100 3532 AD UTRECHT The Netherlands
  • KVK-nummer 76659119
  • info@dexes.nl
  • +31 6 4637 4892
© Copyrights 2019-2025 Dexes B.V. | Utrecht, The Netherlands
  • Cookie statement
  • Disclaimer
  • Privacy statement