Referentieniveau per toets en vestiging.
Dataset
Description
In dit bestand staat per schoolvestiging het aantal leerlingen in het basisonderwijs naar behaald referentieniveau voor taal en rekenen. Referentieniveaus omschrijven welke vaardigheden leerlingen moeten hebben voor taal en rekenen. Het referentiekader bestaat uit fundamentele niveaus en streefniveaus. Het fundamentele niveau (F-niveau) is de basis die zo veel mogelijk leerlingen moeten beheersen. Het streefniveau (S-niveau) is voor leerlingen die meer aankunnen. Voor meer informatie zie: www.taalenrekenen.nlOp 24-03-2020 is geconstateerd dat er niet de juiste selecties zijn toegepast op dit bestand. Door deze fout zijn er bij het berekenen van de referentieniveaus ook leerlingen meegenomen die op een van de ontheffingsgronden een vrijstelling hebben voor het maken van de eindtoets. In lijn met voorgaande publicaties zijn deze leerlingen er na het constateren van deze fout alsnog uit gefilterd.
Status
- Disclosure level
- Public
- Available since
- Updated
Features
- Change frequency
- Annual
- High value
- Basic register
Ownership
Contact
- Name
- Informatieproducten
Metadata
- Identifier
- https://onderwijsdata.duo.nl/datasets/wporeferentieniveau-v1
- Metadata language
- Dutch
Distributions (1)
Referentieniveau per toets en vestiging
In dit bestand staat per schoolvestiging het aantal leerlingen in het basisonderwijs naar behaald referentieniveau voor taal en rekenen. Referentieniveaus omschrijven welke vaardigheden leerlingen moeten hebben voor taal en rekenen. Het referentiekader bestaat uit fundamentele niveaus en streefniveaus. Het fundamentele niveau (F-niveau) is de basis die zo veel mogelijk leerlingen moeten beheersen. Het streefniveau (S-niveau) is voor leerlingen die meer aankunnen. Voor meer informatie zie: www.taalenrekenen.nl
- License
- CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl
- Format
- CSV
- No policies are applicable for this dataset Ask for more information or send an access request