Geluidsbelasting wegverkeer nacht Den Haag
* **Beschrijving:** Bronjaar 2016. De kaarten bieden een weergave van de berekende geluidsbelasting op de gevels van gebouwen. Op alle geluidsgevoelige gebouwen zijn op de gevels rekenpunten op 4 meter hoogte gegenereerd. Op deze rekenpunten is de geluidsbelasting berekend. Daardoor is het geluidsbeeld op stedelijk niveau vrij betrouwbaar. Op basis van de kaarten kunnen echter geen conclusies worden getrokken met betrekking tot de geluidsbelasting van individuele woningen, met name als het gaat om portiekwoningen, appartementen- en flatgebouwen (gestapelde bouw). Daarvoor is het rekenmodel te grofmazig. De berekende geluidsbelastingen op de gevel zeggen evenmin iets over het niveau binnen in woningen. De kaarten worden iedere 5 jaar geactualiseerd.
* **Viewer:** https://arcg.is/1immy8
* **Beperkingen:** Deze dataset is niet geschikt voor juridische of landmeetkundige doeleinden
* **Mogelijkheden:** Deze dataset is geschikt voor het inzichtelijk maken van de locatie op de kaart
* **Coördinatenstelsel:** RDnew. De KML is WGS84
Distributies (4)
geluidsbelasting2016wegnacht.json
Bij de berekeningen voor wegverkeer is uitgegaan van de verkeersintensiteiten op de wegen met als bronjaar 2016. Per weg is daarbij aangegeven hoeveel motoren, personenauto’s, bussen, middelzware en zware vrachtauto’s gemiddeld per uur gedurende de dag- avond- en nachtperiode passeren. Aan de hand van het soort wegdekverharding (asfalt, geluidsreducerend asfalt, klinkers), de wettelijk toegestane rijsnelheid en de eventuele aanwezigheid van geluidsschermen is de geluidsbelasting in de omgeving van de weg berekend. Wegverkeerslawaai omvat het totale geluid van motoren, auto’s, bussen, vrachtwagens én trams.
JSON
http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.nl
CC-0 (1.0)
|
|
geluidsbelasting2016wegnacht.zip
Bij de berekeningen voor wegverkeer is uitgegaan van de verkeersintensiteiten op de wegen met als bronjaar 2016. Per weg is daarbij aangegeven hoeveel motoren, personenauto’s, bussen, middelzware en zware vrachtauto’s gemiddeld per uur gedurende de dag- avond- en nachtperiode passeren. Aan de hand van het soort wegdekverharding (asfalt, geluidsreducerend asfalt, klinkers), de wettelijk toegestane rijsnelheid en de eventuele aanwezigheid van geluidsschermen is de geluidsbelasting in de omgeving van de weg berekend. Wegverkeerslawaai omvat het totale geluid van motoren, auto’s, bussen, vrachtwagens én trams.
ZIP
http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.nl
CC-0 (1.0)
|
|
geluidsbelasting2016wegnacht.kml
Bij de berekeningen voor wegverkeer is uitgegaan van de verkeersintensiteiten op de wegen met als bronjaar 2016. Per weg is daarbij aangegeven hoeveel motoren, personenauto’s, bussen, middelzware en zware vrachtauto’s gemiddeld per uur gedurende de dag- avond- en nachtperiode passeren. Aan de hand van het soort wegdekverharding (asfalt, geluidsreducerend asfalt, klinkers), de wettelijk toegestane rijsnelheid en de eventuele aanwezigheid van geluidsschermen is de geluidsbelasting in de omgeving van de weg berekend. Wegverkeerslawaai omvat het totale geluid van motoren, auto’s, bussen, vrachtwagens én trams.
KML
http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.nl
CC-0 (1.0)
|
|
geluidsbelasting2016wegnacht.gpkg
Voor railverkeer, provinciale – en rijkswegen zijn de gegevens beschikbaar gesteld door de bronbeheerders, te weten ProRail, provincie Zuid-Holland en Rijkswaterstaat.
TXT
http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.nl
CC-0 (1.0)
|