Overslaan en naar de inhoud gaan
Dexes.eu
  • Home
  • Over deze dataspace
  • Inloggen
  • NL
    ENNL
  • Zoeken

    Zoek door een overvloed aan datasets en services
  • Data

    • Zoek in dataspace
    • Iets anders toevoegen?

    Dataspaces

    • Zoek in dataspace

    Mijn Dexes

    • Mijn profiel
    • Mijn dataspaces
    • Mijn overeenkomsten
    • Mijn verzoeken
    • Binnenkomende verzoeken

    Dexes

    • Wordt lid
    • Deel veilig je data
    • Start een dataspace

    Ondersteuning

    • Over Dexes
    • Ondersteuning
    • FAQ
  • Anoniem

    Inloggen
  • Homepagina

    Data

    Dataspaces

    Mijn Dexes

    Dexes

    Ondersteuning

    Data

    • Zoek in dataspace
    • Iets anders toevoegen?

    Dataspaces

    • Zoek in dataspace

    Mijn Dexes

    • Mijn profiel
    • Mijn dataspaces
    • Mijn overeenkomsten
    • Mijn verzoeken
    • Binnenkomende verzoeken

    Dexes

    • Wordt lid
    • Deel veilig je data
    • Start een dataspace

    Ondersteuning

    • Over Dexes
    • Ondersteuning
    • FAQ

A traffic plan to make residential areas car-limited (vcp)

Dataset

Beschrijving

Since early in the 1970s, it had been consistently a political principle, in a traffic policy, for the PvdA of Groningen to make not only the inner city but also surrounding residential neighbourhoods car-limited. With the Traffic Circulation Plan (Verkeerscirculatieplan, VCP) for the inner city being introduced in 1977, the municipality of Groningen, under the PvdA wethouder, set about making a traffic plan for the whole city area, the Plan Traffic and Transport (nota Verkeer en Vervoer), whose objective was originally to keep through traffic out of residential areas. This paper analyses the planning process of this plan, in terms of this objective. Experiencing strong opposition from the business community against not only the VCP but also the traffic plan for the northern neighbourhoods, the political leaders of the PvdA had become very cautious in presenting a traffic plan that included measures to restrain car traffic. The draft, Discussion Plan, which was published in 1979, was already very ambiguous in terms of making residential areas car-limited. However, with strenuous objections from the business community, planning had been substantially suspended, and the Definitive Plan, which was published and decided in 1982, was almost empty as a plan.

Status

Openbaarheidsniveau
Publiek
Beschikbaar sinds
17/09/2024
Updated
17/09/2024

Kenmerken

Thema
ruimte en infrastructuur , ruimte en infrastructuur | ruimtelijke ordening
Wijzigingsfrequentie
Nooit
Labels
Engels, Traffic plan, Verkeersplan, car-limit

Eigenaar

Auteur
Groningen http://standaarden.overheid.nl/owms/terms/Groningen_(gemeente)
Uitgever
Groningen http://standaarden.overheid.nl/owms/terms/Groningen_(gemeente)
Catalogus
Groningen.DexCat.nl https://open.dexspace.nl

Contact

Name
Team OpenData Groningen
E-mail
opendata@groningen.nl

Metadata

Identificatiemiddel
https://data.groningen.nl/dataset/a-traffic-plan-to-make-residential-areas-car-limited-vcp-
Metadata taal
Nederlands

Distributies (1)

A traffic plan to make residential areas car-limited (vcp), 2007

Auteur: S. Tsubohara

Opdrachtgever: RUG, Faculteit der Economische Wetenschappen

Licentie
CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl CC-BY (4.0) http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.nl
Opmaak
PDF

Beleid

Geen policies van toepassing voor deze dataset
Vraag meer informatie of doe een verzoek
Toegang
dexes logo

Navigatie

  • Passport
  • Dexes catalogus
  • Clearing
  • AR
  • DMI PDC

Algemeen

  • FAQ
  • Ondersteuning
  • Wordt lid

Dexes

  • Kantoor Utrecht Vleutensevaart 100 3532 AD UTRECHT The Netherlands
  • KVK-nummer 76659119
  • info@dexes.nl
  • +31 6 4637 4892
© Copyrights 2019-2025 Dexes B.V. | Utrecht, The Netherlands
  • Cookieverklaring
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring