Overslaan en naar de inhoud gaan
Dexes.eu

Let op: dit is een bèta omgeving bedoeld voor demonstratie doeleinden

  • Home
  • Over deze dataspace
  • Inloggen
  • NL
    ENNL
  • Zoeken

    Zoek door een overvloed aan datasets en services
  • Gegevens

    • Zoek in dataspace
    • Dataset toevoegen
    • API of Service toevoegen
    • Dienst toevoegen
    • Iets anders toevoegen?

    Dataspaces

    • Zoek in dataspace

    Mijn Dexes

    • Mijn profiel
    • Mijn dataspaces
    • Mijn data
    • Mijn overeenkomsten
    • Mijn verzoeken
    • Binnenkomende verzoeken

    Dexes

    • Wordt lid
    • Deel veilig je data
    • Start een dataspace

    Ondersteuning

    • Over Dexes
    • Ondersteuning
    • FAQ
  • Anoniem

    Inloggen
  • Homepagina

    Gegevens

    Dataspaces

    Mijn Dexes

    Dexes

    Ondersteuning

    Gegevens

    • Zoek in dataspace
    • Dataset toevoegen
    • API of Service toevoegen
    • Dienst toevoegen
    • Iets anders toevoegen?

    Dataspaces

    • Zoek in dataspace

    Mijn Dexes

    • Mijn profiel
    • Mijn dataspaces
    • Mijn data
    • Mijn overeenkomsten
    • Mijn verzoeken
    • Binnenkomende verzoeken

    Dexes

    • Wordt lid
    • Deel veilig je data
    • Start een dataspace

    Ondersteuning

    • Over Dexes
    • Ondersteuning
    • FAQ

Contacten met het juridisch loket (01-01-2004 - 02-01-2020)

Dataset

Beschrijving

Rechtshulp wordt verstrekt door Het Juridisch Loket. Deze eerstelijns rechtshulp bestaat uit het geven van eenvoudige adviezen, waarbij geen sprake is van vertegenwoordiging, uit informatieverstrekking en vraagverheldering en uit hetverwijzen naar ter zake doende instanties en rechtsbijstandverleners. HJL (Het Juridisch Loket) registreert personen die contact hebben gehad met Het Juridisch Loket. In de loop van juli 2011 is begonnen met de invoering van het model Diagnose en triage. Met dit model wil het ministerie van Veiligheid en Justitie dat het Juridisch Loket vroegtijdig de klant helpt bij juridische problemen. Om de inspanningen aan te tonen die zijn verricht voordat het Juridisch Loket een klant doorverwijst naar een advocaat, moeten de juridische medewerkers sinds 1 juli 2011 van alle klanten de belangrijkste persoonsgegevens vastleggen. Dat betekent een grote verandering in de werkzaamheden, aangezien tot 1 juli 2011 meer dan 50 procent van de klanten anoniem bleef bij de registratie van de dienstverlening. Tevens werd per 1 juli 2011 een diepere registratie van de inhoud van de dienstverlening gevraagd door het ministerie (Jaarverslag Juridisch Loket 2011).

Meer informatie over het verkrijgen van toegang tot de data:

> https://www.cbs.nl/nl-nl/onze-diensten/maatwerk-en-microdata/microdata-zelf-onderzoek-doen

Methodiek

Het kan voorkomen dat een persoon meerdere contacten in het verslagjaar heeft gehad. Dit kan voor hetzelfde probleem zijn, maar ook voor problemen op een ander rechtsgebied.

Populatie

Alle contacten in een bepaald jaar.

Status

Openbaarheidsniveau
Niet Publiek
Beschikbaar sinds
18/08/2025
Updated
28/11/2024

Kenmerken

Thema
http://standaarden.overheid.nl/owms/terms/Recht_(thema)
High value
Basisregister

Eigenaar

Auteur
Centraal Bureau voor de Statistiek http://standaarden.overheid.nl/owms/terms/Centraal_Bureau_voor_de_Statistiek
Uitgever
Centraal Bureau voor de Statistiek http://standaarden.overheid.nl/owms/terms/Centraal_Bureau_voor_de_Statistiek
Catalogus
Dexes marktplaats https://open.dexspace.nl

Contact

Name
Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)

Metadata

Identificatiemiddel
https://doi.org/10.57934/0b01e410802138e0
Metadata taal
Nederlands
Dexes.eu
dexes logo

Navigatie

  • Passport
  • Dexes catalogus
  • Clearing
  • AR
  • DMI PDC

Algemeen

  • FAQ
  • Ondersteuning
  • Wordt lid

Dexes

  • Kantoor Utrecht Vleutensevaart 100 3532 AD UTRECHT The Netherlands
  • KVK-nummer 76659119
  • info@dexes.nl
  • +31 6 4637 4892
© Copyrights 2019-2025 Dexes B.V. | Utrecht, The Netherlands
  • Cookieverklaring
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring